ЗерноКофейная Украина

COFFEEMAXGREEN — бізнес з емоцією

Кава – це не просто напій, який ми п’ємо, щоб збадьоритися. І навіть не аромат, яким щоранку просякнуті навіть найменші вулички великого міста. Це, в першу чергу, натхнення, втілене у філіжанці із певною кількістю зерен, води, цукру чи молока, яке, проте, дає нам імпульс рухатися вперед, пробувати щось нове, ставити перед собою амбітні цілі й досягати їх. І так – щоразу. Це як нікому відомо команді CMG COFFEEMAXGREEN, яка постачає зелені необсмажені кавові зерна. Адже саме завдяки їм ми можемо насолоджуватись різноманітною, добірною кавою. Компанія розпочала свою діяльність у 2015 році. Зізнаються, жодна романтична історія за цією подією не стоїть – просто інтуїтивно побачили перспективу. І вже з часом полюбили свою справу.

Ринок новаторів

Кавова галузь для України – непроста, адже кава у наших широтах не росте. Тож коли компанія заходила на цей ринок у 2015 році, ситуація була дещо двоякою. З одного боку, конкуренції практично не було, з іншого ж – професійний рівень був дуже низький: на каві тоді мало хто розумівся.
Новий ринок формувався стрімко – настільки швидко, що не кожен учасник встигав за його розвитком. Із реальних конкурентів на ньому у 2015 році був лише один гравець, і саме через це він не вважав за потрібне реагувати на запити споживача. Й, відповідно, не був готовий до конкуренції.

«Ми увійшли на цей ринок і сформували його; ми дали сервіси та ціни, нові інструменти, розширили асортимент, – пригадує засновник компанії Максим Гулідов. – І сьогодні рівень професійності в цій галузі в Україні можна вважати одним з найвищих в Європі. Можливо, тому, що в нашій країні цей ринок молодий, і його формувала молодь, яка має багато енергії та новаторських ідей».

Помилялись і розвивалися разом

Вийшло так, що по піраміді продажів компанія рухалася згори вниз: спочатку працювала із формуванням попиту та розумінням продажів, а потім потихеньку «опускалася» у спеціалізацію і до виробників. Перші 2 роки каву возили лише з Європи; у той час CMG COFFEEMAXGREEN стали першими та єдиними, хто продавав продукт у дрібному фасуванні – від 100 г. Ці маленькі партії дозволили сформуватися першим в Україні дрібним компаніям з обсмажування, які згодом із малих виросли до середніх, і так далі. На сьогодні постачання залежить від потреб клієнта і коливається від 1 кг до контейнерних норм.
З 2017 року вибір асортименту вже став усвідомленим: компанія придбала спеціальне обладнання і почала самостійно проводити капінги, щоб звести імовірність закупки неякісного товару до нуля. Паралельно вони запрошували клієнтів, щоб ті самі скуштували каву, яку купують.

Міф про каву. Чим більше зерно, тим смачніша кава.
Найбільше зерно арабіки у світі – Марагоджип, але особливих смакових переваг у нього немає. Тоді як кава з Ефіопії – невеликого розміру, проте є однією з найсмачніших.

Наступний етап ознаменувався розширенням горизонтів: працівники компанії відвідали найбільшу світову подію в кавовій індустрії – виставку World of Сoffee, яка дала їм розуміння глобальних тенденцій цього бізнесу і допомогла розширити спектр постачальників зерна. А у 2019 році – розпочали особисте знайомство з країнами вирощування.

Паралельно до цих процесів розвивалися й смаки тих, хто каву п’є. Адже попри те, що напрямок роботи компанії – продаж зеленої кави, сил та інвестицій для підвищення обізнаності клієнта вони не шкодували.

«З початку року ми побували у В’єтнамі і в Бразилії, – розповідає Максим. – Для нас це не лише професійне зростання, але й можливість донести філософію світової індустрії кави до споживача: ми навіть запросили декількох клієнтів приєднатись до нас, аби вони на власні очі побачили шлях створення продукту й упевнилися в його якості. Ми плануємо й надалі розвивати цей напрямок і запрошувати партнерів у подорожі, щоб підвищувати довіру споживача».

Бо своєю метою вважають забезпече- ння кавоманів найякіснішою продукцією з оптимальним співвідношенням «ціна – смак».

Справа смаку

Кава – продукт дуже індивідуальний, й навіть якщо вона якісна і смачна, це ще не означає, що вона матиме попит на нашому ринку. Тут треба відчувати тонку грань. Та оскільки перед продажем смакові якості зерен тестують q-грейдери, клієнт зазвичай лишається задоволеним.

«Кави у світі виробляють дуже багато, – пояснює q-грейдер Валентин Зайцев. – Коли робиш несвідомий вибір, просто обираючи пункт у прайсі, ти купуєш кота в мішку. Ціна та «історія» кави не завжди є показниками смакових якостей. Тому ми пропонуємо інший підхід: кожен продукт, кожну партію ми дегустуємо, щоб наш клієнт отримав найвищу якість та найкращий смак серед сортів, представлених на ринку».

Емоції через край

Заварюючи ранкову чашку кави, ми навряд чи замислюємось, який шлях вона пройшла до нашого столу. А дарма, бо він – надзвичайний. Адже десятки людей доклали зусиль, щоб ваш ранок розпочався смачно. І очолює цей процес фермер.

Міф про каву. Зелена необсмажена кава корисна для здоров’я.
Хіба що винятково для підтримки фізичної форми під час розвантаження мішків із контейнера, а їх там, до слова, – 320, по 60 кг кожен.

Фермер користується тим, що йому дає природа, – клімат своєї країни, землю, воду тощо. І, фактично, дуже відносно впливає на процеси – винятком є послідовність усіх агротехнічних операцій та захист врожаю від імовірних загроз. Тому вирощена продукція із року в рік може відрізнятися. Крім того, реалізувати зерна виробник може як окремими лотами, так і їх сумішами – щоб гарантовано продати вирощений врожай. Тому кожна партія кави є унікальною: той самий сорт може мати однакові стандарти безпеки та якості, але не смаку.

Собівартість кави – це не тільки використані ресурси, а й витрати родини фермера на проживання протягом року.

Далі врожай закуповують трейдери. Це – бізнесмени, які орієнтуються саме на стандарти якості та безпеки, проте не на смак. А ось після них у гру вступають такі компанії, як CMG COFFEEMAXGREEN, які й визначають співвідношення смаку та ціни, на яке розраховують їх клієнти.

«Наш покупець – навіть не той, хто п’є каву, а той, хто її обсмажує, і від того, як він зрозуміє продукт, залежить задоволеність кінцевого споживача, – відзначає Максим. – Каву неможливо продавати, спираючись лише на ціну, країну-виробника чи бренд. У каві є щось, що потрібно відчути самому, аби донести це до клієнта і запалити в ньому пристрасть до цього напою. Це – продукт з емоцією. Мабуть, найемоційніший продукт, який лише можна уявити».

Міф про каву. Чим темніше обсмаження, тим кращий смак.
Кожен ступінь обсмаження (світлий, середній, темний) має своїх поціновувачів. При занадто темному обсмаженні оригінальний аромат перебивається смаком обсмажувального процесу.

І ось, після проходження тесту на смак, кава потрапляє до фахівців з обсмаження. Але й тут є свої нюанси: оскільки кожен кавовий врожай унікальний, підходу до обсмаження він, відповідно, також вимагає свого. Мабуть, тому кавовий ринок і вважають одним із найгнучкіших у світі – бо всі етапи народження чашки ароматної кави взаємопов’язані.  А ланцюжок, як відомо, буває сильним лише тоді, коли надійною є кожна ланка.

Зміщення пріоритетів

«У світі виробляється 30 % робусти та 70 % арабіки. В Україні ж – навпаки, найбільший сегмент припадає на робусту, бо вона – найдешевша, – розповідає Максим. – Однак, в останні роки ця тенденція поступово змінюється: коли ми лише заходили на ринок, ми продавали 80 % робусти й 20 % арабіки. Зараз ці цифри посунулися в бік якості: 60 % арабіки на 40 % робусти. Це означає, що український споживач хоче бачити інший продукт, із зовсім іншими смаковими та якісними характеристиками. І ми готові й можемо йому в цьому допомогти».

Міф про каву. Вам каву міцніше?
У світовій кавовій індустрії поняття «міцна кава» відсутнє – це сленг кавоманів. Насправді напій оцінюють за його насиченістю, гіркуватістю та кислинкою.

Однак це не означає, що робуста – це погано; негативне ставлення до цього сорту кави формувалося через продукцію низької якості та неправильне обсмаження.

Гід по якості робусти: Якісна робуста – шоколад, неякісна – земля, медикаменти, гума, пліснява.

«В якісній робусті відчуваються дескриптори шоколаду, в неякісній – землі, медикаментів, плісняви, іноді – гуми, – підтверджує Валентин. – Тому у кав’ярнях цей смак часто намагаються чимось «заглушити» – молоком, цукром, сиропами. Бо пити неякісну робусту у чистому вигляді надзвичайно складно. Тож звертайте увагу на такі дрібниці. І насолоджуйтеся якісною кавою!».

Автор: Coffeemaxgreen

Фото: Анна Соколова

Оставить комментарий